ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
  4. 1
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 53 発達保育実践政策学センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
  4. 1

幼児の意図に基づく向社会的評価の発達 : 道具的援助場面に着目した予備的検討

http://hdl.handle.net/2261/0002002900
http://hdl.handle.net/2261/0002002900
f3d4720c-05ab-4963-a04c-e3a526f3e3f1
名前 / ファイル ライセンス アクション
cedepPWP01001.pdf cedepPWP01001.pdf (1.2MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2021-12-10
タイトル
タイトル 幼児の意図に基づく向社会的評価の発達 : 道具的援助場面に着目した予備的検討
言語 ja
タイトル
タイトル Development of prosocial judgments about failed helping in preschoolers : Preliminary Study Focusing on instrumental helping situations
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 prosocial behavior
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 moral judgment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intention
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preschoolers
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 向社会的行動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 道徳的判断
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 意図
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 未就学児
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_8042
タイプ working paper
著者 廣戸, 健悟

× 廣戸, 健悟

ja 廣戸, 健悟
東京大学

en Hiroto, Kengo
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 Graduate School of Education, The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Previous study has often focused on the development of the “actor” and has paid less attention to the development of the “recipient”. However, examining how recipients evaluate is essential to understanding the development of prosociality. In this study, we investigated the task of using puppets to present visual stimulus to 3-year-old and 5-year-old children, and rated the skill, prosociality, selectivity and effort of each actor with different frequency of helping. The hypothesis of this study is that 5-year-olds will evaluate the actor who helped 3-time more prosocially than the actor who helped 1-time compared to 3-year-olds. The results of the analysis showed that there was no age difference in the prosociality question, and the hypothesis was not supported. In the effort question, 5-year-olds tended to choose the 3-time helper more often than the 1-time helper compared to 3-year-olds. Thus, this study demonstrated 5-year-olds attributed more times of assistance to the evaluation of others’ effort than did 3-year-olds.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
en : The Center for Early Childhood Development, Education and Policy Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo Project Working Papers

巻 1, p. 1-11, 発行日 2021-09-30
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター
言語 ja
出版者
出版者 The Center for Early Childhood Development, Education and Policy Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-12-10 01:14:02.390136
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3