WEKO3
アイテム
授業に関する教師の学習をめぐる研究動向と展望 : 教師コミュニティにおける学習に焦点を当てて
https://doi.org/10.15083/0002003510
https://doi.org/10.15083/0002003510fd26daf0-fffe-4be2-9b35-de982643a2ad
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_61_28.pdf (483.4 KB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-08 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 授業に関する教師の学習をめぐる研究動向と展望 : 教師コミュニティにおける学習に焦点を当てて | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Review of Research Related to Teacher Learning on Teaching Focusing on Learning in Teacher Communitiesy | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002003510 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
有井, 優太
× 有井, 優太
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 教職開発コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to provide research trends and perspectives on related to teacher learning on teaching by reviewing the findings of research on teacher learning in their communities. the author divided the research findings on teacher learning in their communities into four aspect:1) the nature of teacher communities, 2) collaborative teacher learning, 3) tools to support teacher learning, and 4) teacher educators to support teacher learning. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 61, p. 309-318, 発行日 2022-03-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |