WEKO3
アイテム
中国の双減政策に関する一考察: 実態と問題点から政策を展望する
https://doi.org/10.15083/0002005906
https://doi.org/10.15083/00020059063ffd7f1b-05d2-47af-8015-df6106941d4c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-12-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中国の双減政策に関する一考察: 実態と問題点から政策を展望する | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of China's Double Reduction Policy: Current Situation, Challenges, and Prospects | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002005906 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
韓, 竺希
× 韓, 竺希
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科博士課程 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | To lighten the load on students, China's Ministry of Education introduced the Double Reduction Policy which aimed at reducing the burden of homework and off-campus training in 2021. Although the Double Reduction Policy has shown a strong influence on in-school and out-of-school, and has become one of the most important topics in education research, very few studies have been done about the current situation and challenges of the Double Reduction Policy in a field site of education from micro perspective. This paper briefly describes the current situation and challenges of China's Double Reduction Policy, by analyzing policy documents, and by interviewing teachers in both regular and cram schools. It concludes that making further enhancements is necessary to prevent the Double Reduction Policy from losing substance and more different types of policies should be created to focus on the root cause of students' burden. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 個人論文 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Individual Paper | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo 巻 42, p. 1-12, 発行日 2022-10-31 |
|||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1220520X | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学教育学研究科学校開発政策コース | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |