ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 42
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 42

中国の双減政策に関する一考察: 実態と問題点から政策を展望する

https://doi.org/10.15083/0002005906
https://doi.org/10.15083/0002005906
3ffd7f1b-05d2-47af-8015-df6106941d4c
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac042001.pdf eac042001.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-12-26
タイトル
タイトル 中国の双減政策に関する一考察: 実態と問題点から政策を展望する
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of China's Double Reduction Policy: Current Situation, Challenges, and Prospects
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002005906
ID登録タイプ JaLC
著者 韓, 竺希

× 韓, 竺希

ja 韓, 竺希
東京大学

en KAN, Jikuki
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学大学院教育学研究科博士課程
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 To lighten the load on students, China's Ministry of Education introduced the Double Reduction Policy which aimed at reducing the burden of homework and off-campus training in 2021. Although the Double Reduction Policy has shown a strong influence on in-school and out-of-school, and has become one of the most important topics in education research, very few studies have been done about the current situation and challenges of the Double Reduction Policy in a field site of education from micro perspective. This paper briefly describes the current situation and challenges of China's Double Reduction Policy, by analyzing policy documents, and by interviewing teachers in both regular and cram schools. It concludes that making further enhancements is necessary to prevent the Double Reduction Policy from losing substance and more different types of policies should be created to focus on the root cause of students' burden.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 個人論文
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Individual Paper
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 42, p. 1-12, 発行日 2022-10-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学教育学研究科学校開発政策コース
言語 ja
出版者
出版者 Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-12-26 08:06:38.193430
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3