ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 生涯学習基盤経営研究
  4. 47
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 10 総合教育科学専攻
  3. 生涯学習基盤経営研究
  4. 47

専門学校生の能力意識の検討 : 入学時点におけるアンケート調査から

https://doi.org/10.15083/0002007322
https://doi.org/10.15083/0002007322
fe024ec8-c4df-460e-b2fe-3c213a346529
名前 / ファイル ライセンス アクション
life4703.pdf life4703.pdf (689.9KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-11
タイトル
タイトル 専門学校生の能力意識の検討 : 入学時点におけるアンケート調査から
言語 ja
タイトル
タイトル Examination of professional training college students' awareness of their abilities : A case study of an admission questionnaire survey
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 専門学校
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習成果
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 探索的因子分析
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 二次元配置分散分析
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 能力意識
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アンケート
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Professional Training College
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning Outcomes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Exploratory Factor Analysis (EFA)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Two-Way ANOVA
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007322
ID登録タイプ JaLC
著者 丹田, 桂太

× 丹田, 桂太

ja 丹田, 桂太
九州大学

en TANDA, Keita
Kyushu University

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 九州大学インスティテューショナル・リサーチ室
著者所属
言語 en
著者所属 Office of Institutional Research, Kyushu University
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 専修学校専門課程における質保証が政策的あるいは実践的に求められる中,高等教育段階の職業教育を担う教育機関としての特徴を考慮しながら,学生の学習成果を把握・測定・可視化し,教育効果を検証していく必要がある。本稿はこのような立場から,学習成果を把握・測定するための一指標として学生の自己評価による能力意識に着目し,その入学時点における特徴を,学校と分野を考慮しながら,探索的因子分析および二元配置分散分析を用いて検討した。その結果,対象者の入学時点における能力意識の自己評価は差異が,学校間よりも分野間において顕著にあらわれている可能性が示唆された。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, the demand for quality assurance for special training college. Under these situation, we are necessary to grasp, measure, and visualize student learning outcomes and verify educational effects, while taking into consideration the characteristics of these colleges as educational institutions that provide vocational education at the higher education level. From this standpoint, this paper focuses on students' self-evaluated awareness of their abilities as an indicator for understanding and measuring learning outcomes, and examines its characteristics at the time of admission, taking into consideration the school and the field of study, using exploratory factor analysis (EFA) and two-way ANOVA. The results suggest that differences in students' self-evaluations of their ability at the time of entrance to school may be more pronounced between fields than between schools.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Notes
言語 en
書誌情報 ja : 生涯学習基盤経営研究
en : Studies in Lifelong LearningInfrastructure Management

巻 47, p. 35-47, 発行日 2023-03-22
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1342193X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12463227
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース内『生涯学習基盤経営研究』編集委員会
言語 ja
出版者
出版者 Lifelong Learning Infrastructure Management Course Graduate School of Education, the University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-11 07:04:55.154374
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3