ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 9
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 9

ルワンダの歴史教育とアイデンティティ : 教師の教育実践に焦点をあてて

http://hdl.handle.net/2261/0002010332
http://hdl.handle.net/2261/0002010332
6053ed66-a2f3-48d5-8bdb-7e78929f959f
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00903.pdf CASEER00903.pdf (834 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-11-07
タイトル
タイトル ルワンダの歴史教育とアイデンティティ : 教師の教育実践に焦点をあてて
言語 ja
タイトル
タイトル The History Education and Identity in Rwanda : Focusing on Teacher’s Teaching Practice
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rwanda
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 history education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 national identity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ethnic identity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom observation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 田島, 夕貴

× 田島, 夕貴

ja 田島, 夕貴
東京大学

en TAJIMA, Yuki
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Rwanda experienced ethnic conflict in 1994. Since the current government considers ethnicity the cause of division, it bans ethnicity-based classification and aims to establish a unified national identity. The purpose of this study is to discuss how Rwandan history education contributes to the formation of national identity. The findings are based on classroom observations of grade 6 social sciences classes in the primary school. The study finds that the teacher conducted classes based on textbooks published by the government, so that the teacher was teaching children the historical content in accordance with the government's policy, which emphasizes the concept of “returnees”. However, despite the absence of ethnic terminology in the textbooks, the teacher used such terms to explain the details of the history of genocide. The teachers' in-class acts showed their identification as teachers, but the content of their teaching expressed their identification as returnees. There were situations that conflicted with the government's policy of abolishing classification by ethnicity and creating a unified national identity of Rwandans.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2023年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
言語 ja
bibliographic_information ja : 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 9, p. 30-44, 発行日 2024-07-31
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
言語 ja
出版者別名
Center for Advanced School Education and Evidence-Based Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-11-07 04:34:57.295519
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3