WEKO3
アイテム
教室における相互行為過程に見る子どもの自己形成過程 : Goffmanの間主観的要素の視点から
https://doi.org/10.15083/00031198
https://doi.org/10.15083/00031198336b41bb-d16a-40a9-9022-7cf61426b037
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_49_21.pdf (1.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-04-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教室における相互行為過程に見る子どもの自己形成過程 : Goffmanの間主観的要素の視点から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031198 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Process of children's formation of self by seeing their interaction in their classroom Focus on the viewpoint of the intersubjective elements in Goffman's theory | |||||
著者 |
藤田, 慶子
× 藤田, 慶子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 122777 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | FUJITA, Keiko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Children's school lives have a great influence on their formations of self. I consider that the analysis of children's interaction in their classroom shows clearly the process of their formation of self. This study is based on Goffman's theory. Goffman revealed human behavior in daily life by conducting an analysis of their interactions. However, he did not provide a detailed explanation of human emotions in their interactions. In this study, I attempt to supplement his theory by focusing on intersubjectivity. Further, this study explains how we can describe the process of children's formation of self in their school life. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 49, p. 227-235, 発行日 2010-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |