ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 49
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 49

物語・小説の読みの授業研究の展望と課題 : メタ認知能力育成の観点から

https://doi.org/10.15083/00031210
https://doi.org/10.15083/00031210
c86bb054-fb13-4b9f-b3cc-a9ac646d5e02
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_49_33.pdf edu_49_33.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-14
タイトル
タイトル 物語・小説の読みの授業研究の展望と課題 : メタ認知能力育成の観点から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031210
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Review of Narrative Reading instructions by Focusing Metacognition
著者 濵田, 秀行

× 濵田, 秀行

WEKO 122810

濵田, 秀行

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122811
姓名 HAMADA, Hideyuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recent studies on learrning activities in which students interact and exchange interpretations during narrative reading were reviewed from the perspective of metacognition. Such activities frequently take place during Japanese lessons in secondary schools. However, the pedagogical implications of this practice have not been clearly demonstrated. Past studies have indicated that: (1) Strategies that work during reading as a metacognition become activated in collaborative learning; (2) classroom discussions function as a basis for developing knowledge and skills of the students. Current studies suggest models of how reading narrative stories and interacting with each other deepens the students'understanding. Although, previous studies on narrative reading instructions focused on the structure of the stories, the effect of variables such as the resources available to support students'interpretations remains to be investigated. It is necessary to explore the thinking processes of students through inquiries that take the relationships between the delineations of the texts and their interpretations into consideration.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 49, p. 347-355, 発行日 2010-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:16:08.245714
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3