WEKO3
アイテム
学校と家族の連携を促進するスクール・カウンセリングの開発 I : 理論的枠組みを中心に
https://doi.org/10.15083/00031624
https://doi.org/10.15083/000316241e6a5f8d-f3fa-402d-983d-5bec6527c797
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00002401057.pdf (1.5 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校と家族の連携を促進するスクール・カウンセリングの開発 I : 理論的枠組みを中心に | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031624 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Development of Family-School Collaboration in School Counseling I : A Theoretical Framework | |||||
著者 |
亀口, 憲治
× 亀口, 憲治× 堀田, 香織 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70002 | |||||
姓名 | Kameguchi, Kenji | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70003 | |||||
姓名 | Hotta, Kaori | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 学校臨床総合教育研究センター | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article described a conceptual framework for the project of a team of university-based clinical psychologists, graduate students, and school counselors to build a family-school collaboration model by developing a program of collaborative action research that addresses the real world of the public schools. Then, peer counseling programs in schools of western countries were reviewed, and possible application of the programs to Japanese schools was discussed. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 38, p. 451-465, 発行日 1998-03-26 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.43 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 374.6 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |