ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 26
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 26

<個人論文>分散型リーダーシップ(distributed leadership)に関する一考察 : 学校経営研究における「理論と実践」の相互作用性の議論に着目して

https://doi.org/10.15083/00031810
https://doi.org/10.15083/00031810
1e02a3c1-c103-4ea7-9689-2a94892923cb
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac026003.pdf eac026003.pdf (742.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-12-13
タイトル
タイトル <個人論文>分散型リーダーシップ(distributed leadership)に関する一考察 : 学校経営研究における「理論と実践」の相互作用性の議論に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031810
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Individual Paper>One Consideration on "Distributed Leadership" : Focusing on the Discussion of lnteractive "Theory and Practice" in the School Management Research Arena
著者 片岡, 徹

× 片岡, 徹

WEKO 70468

片岡, 徹

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70469
姓名 KATAOKA, Toru
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this report is to critically reexamine the notion of distributed leadership, referring to the argument by Professor Richard Hatcher. The report then considers the theoretical possibility of redefining the notion, aiming at the professional development of teachers in Japan. In so doing, the logic of "theory and practice" is also discussed with in the school management research arena, paying careful attention to the fact that educational management discourse in the United Kingdom has driven the logic theory of distributed leadership into the practice. The report also questions the application pf such theory into a Japanese school environment.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 26, p. 29-36, 発行日 2007-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:42:35.661993
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3