WEKO3
アイテム
授業における多様な考え方の比較検討方法の違いが児童の課題解決に及ぼす影響
https://doi.org/10.15083/00076362
https://doi.org/10.15083/00076362e14a3043-ad69-4640-92f5-ee6dba0b31b4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_56_04.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 授業における多様な考え方の比較検討方法の違いが児童の課題解決に及ぼす影響 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076362 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Comparing Multiple Ideas in Pupils’ Problem Solving | |||||
著者 |
鈴木, 豪
× 鈴木, 豪 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152624 | |||||
姓名 | SUZUKI, Go | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study compared the effects of using two methods for comparing ideas in pupils’ problem solving during a mathematics class. Thirty-five fifth graders were assigned one of the two groups involving different methods. The pupils in Method 1 group first found similarities between four ideas individually and then discussed similarities and differences between those ideas. The pupils in Method 2 group first ranked the four ideas individually and then discussed which idea is the best. After the class, all the pupils individually solved two problems that required them to select the most appropriate idea and to explain their reasons behind that selection. The result showed that more pupils in Method 1 group referred to other ideas in the explanation of why they selected a particular idea. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 56, p. 39-47, 発行日 2017-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |