ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

中学生・高校生の協働学習に対する認識と学校への適応感

https://doi.org/10.15083/00076387
https://doi.org/10.15083/00076387
22bf7a7b-5f14-4266-b379-8cf03f5912cf
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_29.pdf edu_56_29.pdf (3.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 中学生・高校生の協働学習に対する認識と学校への適応感
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076387
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Secondary school students’ recognition in collaborative learning and subjective adjustment to school
著者 石橋, 太加志

× 石橋, 太加志

WEKO 152689

石橋, 太加志

Search repository
淺香, 眞弓

× 淺香, 眞弓

WEKO 152690

淺香, 眞弓

Search repository
荒井, 惠里子

× 荒井, 惠里子

WEKO 152691

荒井, 惠里子

Search repository
武田, 竜一

× 武田, 竜一

WEKO 152692

武田, 竜一

Search repository
千葉, 美奈子

× 千葉, 美奈子

WEKO 152693

千葉, 美奈子

Search repository
廣井, 直美

× 廣井, 直美

WEKO 152694

廣井, 直美

Search repository
前田, 香織

× 前田, 香織

WEKO 152695

前田, 香織

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 152696

秋田, 喜代美

Search repository
小国, 喜弘

× 小国, 喜弘

WEKO 152697

小国, 喜弘

Search repository
小玉, 重夫

× 小玉, 重夫

WEKO 152698

小玉, 重夫

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152699
姓名 ISHIBASHI, Takashi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152700
姓名 ASAKA, Mayumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152701
姓名 ARAI, Eriko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152702
姓名 TAKEDA, Ryuichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152703
姓名 CHIBA, Minako
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152704
姓名 HIROI, Naomi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152705
姓名 MAEDA, Kaori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152706
姓名 AKITA, Kiyomi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152707
姓名 KOKUNI, Yoshihiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152708
姓名 KODAMA, Shigeo
著者所属
著者所属 東京大学教育学部附属中等教育学校研究部
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科基礎教育学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to examine the relationship between secondary school students’ recognition in collaborative learning and the subjective adjustment to school. Participants in the study were 303 junior high school students and 304 senior high school students. In the study, using factor analysis on the data from the initial set of 34 items in the scale of students’ recognition with cooperation in collaborative learning,4 main factors emerged as follows : (1) “effective feeling of collaboration”; (2) “dissatisfied feeling of collaboration”; (3) “hope of collaboration”; and (4) “unnecessary feeling of collaboration”. Next, using factor analysis on the data from the initial set of 30 items in the subjective adjustment scale,4 main factors emerged as follows ; (1) “sense of security and sense of fulfillment”; (2) “feelings of acceptance and trust”; (3) “absence of feelings of inferiority”; and (4) “harmony with one's surrounding person”. From the results of multiple linear regression analyses, “hope of collaboration” was strongly related to subjected adjustment. Secondary school students’ recognition in collaborative learning and subjective adjustment are discussed.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 351-363, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:55.346411
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3