WEKO3
アイテム
学校行事において生徒の活動集団内での同化・差異化を促し得る高校教師の関わりの質的検討
https://doi.org/10.15083/00076410
https://doi.org/10.15083/00076410c140910a-add5-48b4-b2c8-90a3a8bd6ec9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_57_10.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校行事において生徒の活動集団内での同化・差異化を促し得る高校教師の関わりの質的検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076410 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Qualitative Analysis of High School Teachers’ Facilitation of Within-group Assimilation and Differentiation in School Events | |||||
著者 |
河本, 愛子
× 河本, 愛子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152770 | |||||
姓名 | KOMOTO, Aiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Using the interview data obtained from 13 high school teachers, this study explored how Japanese high school teachers structure school events and interact with their students from the perspective of group socialization theory(Harris, 1995). Results indicate that, although all high school teachers were concerned to structure school events or interact with students with a view to facilitate students’ assimilation, only about a half of high school teachers did those to facilitate students’ differentiation. Also, in some cases, even though teachers had same intention, the methods seem to have been just the opposite. Future research should investigate which structure or interaction indeed facilitate students’ assimilation or differentiation. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 57, p. 115-123, 発行日 2018-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |